En ubekvem sandhed

Hvilken ubekvem sandhed står din virksomhed for? Og ville du turde at markedsføre den?

Jeg elsker LinkedIn. Synes jeg får en masse spændende artikler og viden. I dag faldt mit øje over denne modige annonce fra en amerikansk chokololadefabrikant.

En chokoladefabrikant der markedfører sin chokolade ved at fortælle dig, den ubekvemme sandhed, at chokolade ikke er godt for dit helbred. Derfor skal det spises med måde.

tonyschocolonely.com

Her er opslaget fra LinkedIn. Jeg er bare imponeret. Synes det er modig markedsføring. Hvornår ser vi en dansk virksomhed stå så stærkt i sine værdier, at de tør markedsføre den ubekvemme sandhed?

Opslaget fra LinkedIn

Jeg vil elske at vide, om de fortsætter med den form for markedsføring, hvis salget bare styrtdykker. Men det lige så vel være, at det øges. Det er dette sats, der er modigt. De satser på, at der er kunder, der gerne vil have “dobbelt så god smag i munden”. Både på baggrund af chokoladen selvsagt, med også ved at købe chokolade fra en virksomhed, som står stærkt i sit værdisæt. Står ved sin ubekvemme sandhed, og bruger den som en styrke. Se Tony’s Chocolonelys mission.

Tør vi røre ved alkohol i Danmark?

Annoncen fra Tony’s giver mig associationer til en dansk øl, hvor der på etiketten står:

Husk: Øl er til tørst og ikke til trøst!

Den kan jeg også meget godt lide. Den er også ufarlig, men erkender dog, at “forkert brug af øl ikke er vejen frem” om man vil.

Hvilken ubekvem sandhed ser du gerne markedsført og af hvem?

Skriv dit bud i kommentarfeltet! Vi kan måske inspirere verden til at blive et bedre sted.

Hvilket supermarked bliver det første til ikke at sælge tobak?

Nogen kan mene, at virksomhederne bare skal give los – både med produktudvikling og markedsføring – og at det er op til forbrugerne selv at have en holdning til, hvad der er godt for dem eller ej. Det skal ingen pådutte. Hvad tænker du?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.