Kommentarer til Anette Tvedergaard Madsen https://www.anettetvedergaard.dk Thu, 16 Jul 2020 07:37:21 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.4.8 Kommentar til Hjælp din teenager og dine forældre med at blive digitale i selvbetjening af Anette Tvedergaard https://www.anettetvedergaard.dk/hjaelp-din-teenager-og-dine-foraeldre-med-at-blive-digitale#comment-162 Sun, 29 Mar 2020 18:09:18 +0000 https://www.anettetvedergaard.dk/?p=385#comment-162 Et godt tip fik jeg fra facebook, hvor Sidsel skriver:

“Her har vi lavet en variant der hedder – teenager lær de gamle at FaceTime så lærer de dig at smalltalke ? og når de kan FaceTime kan teenagere nemt guide dem igennem NemID o.lign ??”

]]>
Kommentar til Magisk og mental oprydning af Anette Tvedergaard https://www.anettetvedergaard.dk/magisk-og-mental-oprydning#comment-117 Wed, 22 May 2019 09:47:05 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=249#comment-117 Som svar til Alicia.

Ja selvfølgelig Alicia! Og undskyld, at jeg har været så længe om at svare dig! 🙁

]]>
Kommentar til Magisk og mental oprydning af Alicia https://www.anettetvedergaard.dk/magisk-og-mental-oprydning#comment-112 Thu, 09 May 2019 12:37:32 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=249#comment-112 Hej Annette

Super god blog du har skrevet.
Mit spørgsmål er måske lidt mærkeligt men her kommer det alligevel.

Er det OK for dig at jeg referere til denne blog i mit nyhedsbrev?

Du kan læse og se mere om mig på http://www.raffcoaching.dk

De bedste hilsner
Alicia Raff

]]>
Kommentar til Nytårsfortsæt: Liv i bloggen af Anette Tvedergaard https://www.anettetvedergaard.dk/nytaarsfortsaet-liv-i-bloggen#comment-48 Wed, 02 Jan 2019 23:02:14 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=225#comment-48 Som svar til Henny Nordahl Møller.

Uh ha det husker jeg ikke Henny – men lad os bare sige det. Jeg synes, at 10 lyder helt rimeligt! 😉 Tusind tak fordi du vil følge med. 🙂

]]>
Kommentar til Nytårsfortsæt: Liv i bloggen af Henny Nordahl Møller https://www.anettetvedergaard.dk/nytaarsfortsaet-liv-i-bloggen#comment-47 Wed, 02 Jan 2019 22:56:37 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=225#comment-47 Go for it Anette, kan godt huske du var god til at skrive…….var det 10 vi fik i vores orojekt på Handelsskolen ?? Jeg glæder mig til at følge dig på bloggen????

]]>
Kommentar til Sådan fordoblede ITU antallet af kvindelige studerende af Anette Tvedergaard https://www.anettetvedergaard.dk/saadan-fordoblede-itu-antallet-af-kvindelige-studerende#comment-9 Wed, 03 Jan 2018 11:12:48 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=140#comment-9 Som svar til Stine Andersen.

Det glæder mig Stine, hvis du kan bruge artiklen og dens indhold på DTU. Jeg synes, at det er så vigtigt, at vi får begge køn med på (it)vognen! (Det synes jeg generelt inden for alle fag og brancher, men det bliver lige en kende for omfattende at forholde sig ALT lige her).

Jamen det er da spøjst, at piger og drenge vokser om med så forskellige opfattelser af sig selv, deres evner og deres eget værd. I hvert fald her i Vesten. I Danmark. I Indien og Afrika er det eks. kvinderne, der rykker på it- og techfronten!

Måske bunder det i, at vi, som du også antyder, hylder søde og pæne piger…? Der er ingen tvivl om, at vi også – gælder alle tør jeg godt at sige – (jeg selv inklusiv), ligger under for megen ubevidst adfærd. Jeg giver et eksempel herpå fra min datters matematiklærer.

Jeg tror også meget på forbilleder: You can’t be what you can’t see.

Sjovt du nævner den undersøgelse, som din matematiklærer fortalte om. Jeg har efterhånden læst om en del undersøgelser, som bekræfter dette. Senest om en forsker, der ud i en 6. klasse (tror jeg det var) spørger klassen, hvem der synes, at de er gode til matematik. Ti drenge rækker hånden op – ingen piger rækker hånden om. Efterfølgende beder hun matematiklæreren vise klassens karakterer. Topscorerne i matematik var piger! Jamen for pokker. Hvorfor har de så et forvrænget selvbillede?! Eller så svært ved at træde positivt frem?

Jeg hører også om veninder, der gik på sproglig linje i gymnasiet, som fortæller om en matematiklærer, der hadede de sproglige klasser, og på forhånd sagde, at de ikke kunne lære en snus matematik. Overraskende nok lærte de intet matematik af ham! Efterfølgende har en af mine veninder taget kursus i matematik, og fundet ud af, at hun faktisk er virkelig god til det!

Der er mange stereoptype opfattelser, der skal rykkes ved. Det tager tid, men det er bare med at komme i gang. Selv små skridt gør forskel. 🙂

]]>
Kommentar til Sådan fordoblede ITU antallet af kvindelige studerende af Stine Andersen https://www.anettetvedergaard.dk/saadan-fordoblede-itu-antallet-af-kvindelige-studerende#comment-8 Tue, 02 Jan 2018 22:28:55 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=140#comment-8 God artikel, jeg vil tage med ud på DTU. Til dit spørgsmål; Min gode (kvindelige) matematiklærer fortalte os i 1987 i 1.g, om en undersøgelse, der viste, at hvis drenge fik høje karakterer mente de, at det var, fordi de var kloge. Pigerne troede, det var fordi de var flittige. Omvendt mente pigerne med lave karakterer, at det var fordi de var dumme eller dårlige til det fag (husker det ikke lige); hvor drengene mente det var, fordi de ikke havde fået læst/havde været dovne… Så det understøtter det du siger. Tror italesættelse og forbilleder kan ændre meget, men det kræver også, at vi anerkender piger som mere end søde og smukke. I nogle lande er der langt mere lige fordeling på tech-uddannelser. Mvh. Stine Andersen.

]]>
Kommentar til Digitale lommepenge og hævekort til børn af Louise Ferslev https://www.anettetvedergaard.dk/digitale-lommepenge-haevekort-boern#comment-7 Fri, 03 Nov 2017 12:49:01 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=102#comment-7 Som svar til Anette Tvedergaard.

Hej Anette.

Tusind tak for at nævne MyMonii i dit blogpost – og så endda med fine ord.. hehe 🙂

Det sætter vi virkelig pris på! 🙂

]]>
Kommentar til Digitale lommepenge og hævekort til børn af Louise Ferslev https://www.anettetvedergaard.dk/digitale-lommepenge-haevekort-boern#comment-6 Fri, 03 Nov 2017 12:47:03 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=102#comment-6 Som svar til Astrid.

Hej Astrid.

Vi faldt lidt sent over dette blogpost, så derfor kommer der lige et forsinket svar her til jer.

Tak for de fine ord. Betalingsløsningen i Beta skulle vi køre igennem TestFlight appen – og jeg er helt enig med dig i, at det var noget rod 🙂 Så lærte vi det.. Hele testfasen har faktisk lært os mange ting og snart er vi klar til at lancere den rigtigt i MyMonii appen, så vi er fri for at have TestFlight appen i vejen.

Måske har I lyst til at tjekke den ud, når den er live og give feedback på den? 🙂 Det kunne være fedt..

God weekend! 🙂

]]>
Kommentar til Digitale lommepenge og hævekort til børn af Anette Tvedergaard https://www.anettetvedergaard.dk/digitale-lommepenge-haevekort-boern#comment-5 Wed, 11 Oct 2017 14:49:02 +0000 http://www.anettetvedergaard.dk/?p=102#comment-5 Som svar til Astrid.

Præcis præcis Astrid. Det er jo umuligt at fremsøge/genfinde noget som helst på facebook, og derfor så rart, når kommentarerne står i forlængelse af selve blogindlægget.

Og tusind tak for din opbakning! 🙂

]]>